Kobe és Hiroshima

2009.06.28. 14:21

Most szeretném bepótolni azt, az elmaradásomat.

Hétfő reggel 7:03-kor indult a 700 sorozatú shinkansen Shinagawa állomásról. 10:18-kor érkeztem az 589 km-re lévő Kobe városában. Innen helyi vonattal, kb. 20 perc alatt érkeztem a világ leghoszabb függőhídjához, az Akashi Kaikyohoz. Hossza 3911 méter a fő szigetet köti össze egy kisebb szigettel, Shik .
Fel lehetett menni a híd alsó felére, ahol egy kiláót és egy kisebb kiállítás volt.
Hídtól sietem vissza shinkansen állomásra. Összesen volt 38 percem. Az idő nagyon kevés volt. A JR álomásról mentem egy megállót metróval. Onnan futás fel 4 mozgólépcsőn, át a beléptetőkapun, majd beugrottam a vonatba. Az ajtó 10 másodperc múlva becsukódott. Egy órát vesztettem volna ha nem érem el. Vonatom a HIKARI (villám) 563 volt, ami egy 700 soroztú RAIL STAR volt.
Másfél óra múlva, a 304 km-re lévő Hiroshimában találtam magam. Azt hiszem nem szükéges ecsetelnem, hogy mi történt ezzel a várossal 1944, augusztus 6-án. Az állomásról villamossal mentem a Peace Memorial Parkhoz. Ez első dolog ami szembe jött velem az az úgynevezett A-Bomb Dome. Ez az épület pontosan a felrobban bomba alatt áll(t) (hipocentrum). Ez épület nagyon durván néz ki. Mindehonnan lógnak a téglák az elhajlott és eltört acélelemek.
A park több részből áll. Van egy emlékmű a gyerekeknek, van egy emlékúzeum és egy béke láng, amit csak akkor oltanak el, ha a földön nem lesz több atomfegyver (néhány m3 gáz addig még el fog fogyni, szerintem).
A múzemuban elöször a miértre és a hogyanra kapjuk meg a válaszainkat. Miért? Azért, hogy minnél előbb vége legyen a háborúnak. Mért pont Hiroshima? Azért mert nagyon könnyen felismerhető a levegőből a T alkú Aoi híd. Hogyan? Egy B29-es bombázó egy 60 kg-os uránium töltetet dobott le 10000 m magasból. Az ereje 13 kilotonna (1 kilotonna 1000 kg TNT-nek felel meg), ami a földtől 600 m-re robbant (így még nagyobb a pusztítás). A modellen jól látható, semmi nem maradt a környékből. Kivétel a Ipari Kereskedelmi Központ(A-Bomb Dome) és egy közeli iskola. Ilyen volt, ilyen lett. (bocsi a rossz képért). A 12 km2 belül semmi nem matadt életben.
Ez emeleten a szörnyű következményekkel szembesül az emeber. Először is hatalmas energia szabadult fel hő és mozgás formályában. Következő képen az Aoi híd elemi láthatóak. Valamint egy háromkerekű gyerek tricikli egy fém bukósisakkal.
Egy Coca-Colás üveg, ami úgy néz ki mintha egy műanyag falkont dobtak volna a tábortűzbe. Különbség az, hogy ez üvegből van.
Ezen a kövön egy ember ült aki bank fél 9-es nyitását várta a hipocentrumtól csupán 1,5 km-re. Látvány hihetetlen.
Innen a Hiroshima kastélyhoz mentem. Nagyon szép, de sajons csak vasbeton rekonstrukció, mert a bomba elpusztította az eredetit.
Késő délután megkerestem a szállásomat, ami egy kapszula hotel volt a város szórakoztató negyedében. Kapszula hotleről azt kell tudni, hogy este jól lerészegedett japánok szokaták használni ez olcsó és kényelmes ágyakat. Így csal, reggel kell hazamenni alvás és a reggeli fürdés után.

 

 

 

süti beállítások módosítása