Miyajima és Iwakuni

2009.06.28. 16:13

Új napra virradtam Hiroshimaban. Reggel villamossal mentem ki az állomásra ahonna kimentem a város nyugati végébe. Inne idnult a komp, a szemközt lévő Miyajima szigetre.

Szigeten egy hatalmas sintoista szentélyegyüttes van. Az Itsukushima Szentély különlegességét az adja, hogy a tengerparton, cölöpökre épült.
A sintoista szentélyek bejáratánál miníg van egy kapu, amit tori-nak hívnak és a megtisztulást szolgálja. Mivel a szentély is már a vízben áll, így az elötte lévő tori pláne.
A szigeten sok-sok nagy hegy van. Az egyikre felmásztam, hogy kicsit jobban körbenézhessek. A kilátás csodálatos volt, megérte felmészni. Még szerencse mert több mint másfél órába telt.
Lefelé jövet, a domboldalban volt mégegy szentély ahol kicsit kipihentem magam.
Mire újra leértem a tengerpartra a víz eltünt. Úgy hívják, hogy apály. Ilyenkor át lehet sétálni a tori alatt. Életem az alkalommal. Jah és végre tengert, japán tengert ért a lábam is.
Folytattam utamat dél felé. Következő állomás a kb. 25 km-re lévő Iwakuni volt. Város szélén dobott le a vonat, úgyhogy busszal mentem a központba. Itt volt, először hogy nem kötöttpályás tömegközlekedési eszközzel mentem. Érekes is volt. A díjfizetési rendszer nagyon szuper. Csak a hátsó ajtón lehet felszállni az elsőn meg le. Mikor felszálsz az ajtó mellett egy kis kijelzőn megjelenik egy szám, hogy hányas számú utas vagy. Leszállásnál a busz elején lévő kijelzőről le tudod olvasni hogy a te számodhoz mekkora viteldíj tartozik. Ellenőrzésre nincs lehetőség, mert csak bedobod a lyukba a pénzt, ami még tán nem is számol. De nincs is szükség ellenőrzésre, mert itt a bliccelés szó nem is létezik. Város nevezetessége a Kintai-kyo híd amit 1673-ban építettek. 1953-ban újra kellett építeni mert elvitte egy tájfun.
Az után a közeli domboldalra kapaszkodtam fel egy kötélpálya segítségével. A hegy tetjén áll az Iwakuni Kastély. Sajnos ez is csak egy rekonstrukció.
Nézelődés után visszaindultam Shin-Iwakuni állomásra. Itt kodama vonattal. Egy újabb vonat típust pipálhatok ki.
Ezzel csak egy megállót mentem és a következőn átszálltma egy gyorsabb vonatra (hikari). Ezzel egészen a végállomásig mentem, mai Hakata vagy ismertebb nevén Fukuoka. Itt 7 percem volt megtalálni a következő vonatot ami Relay-Tsubame nevet viseli. Ezzel a vonattal Kumamotó városába mentem. Ebbe az irányba még nics kész a shinkansen vonal de már elég jól áll az építkezés. Ez a vonat a 118 km-es utat egy és egy negyed óra alatt teszi meg. Az állomáson szereztem egy térképet, vacsoráztam egyet, madj újra vonattra száltam. Immár helyire és csak 4 megállóra. Az ifjusági szállóig. Sajnos, ill. inkáb szerencsére (csak) este esett az eső. Szállás egy tatamis szobában volt.

süti beállítások módosítása